Heimopäivillä juhlistetaan Kalevalan 180-vuotispäivää

Tervetuloa Karjalan Sivistysseuran Heimopäiville 11.–12.4.2015 Kajaaniin

Heimoviikonloppu käynnistyy klo 10.30 Kyykän näytösottelulla ”Kalle Paajaste 80 vuotta”. KSS:n joukkue pelaa Uhut-seuran joukkuetta vastaan. Kongressikeskus Kaukametsän vieressä oleva parkkipaikka on varattu kyykkäpeliä varten.

Heimoviikonlopun yhteisötapaamiset (alaosastot, yhteistoimintayhdistykset ja sukuseurat) pidetään lauantaina klo 10.00 ja 15.30 välisenä aikana Hotelli Scandic Kajanuksessa, Koskikatu 3. Tarkemmat aikataulut ja paikat ilmoitetaan myöhemmin julkaistavassa tiedotteessa.

Nukkeja vienankarjalaisissa puvuissa sekä Kalevalan hahmoja –näyttely on avoinna klo 12.00-15.30, Raatihuoneella, Linnankatu 14. Järjestää Kerttu Lammassaari.

Lauantain vuosikokous klo 16.00 sekä Tee- ja tarinailta klo 19.30 järjestetään Wanhan Kerhon yläsalissa, Kauppakatu 40. Tee- ja tarinaillan piirakka, pulla ja tee ovat omakustanteiset ja hinta on 10 euroa.

Sunnuntaina klo 9.00 -11.00 on hotelli Kajanuksessa avoinna Sukututkimusklinikka, jossa Sari Heimonen ja Sami Kallio kertovat sukututkimuksesta sekä vastaavat kysymyksiin.

Sunnuntaina 11.30–12.45 Heimomurkina (omakustanteinen, hinta 20 euroa), Kongressikeskus Kaukametsän ravintolassa.

Heimojuhlaa vietetään klo 13.00 alkaen Kongressikeskus Kaukametsässä, Koskikatu 2-4, jonne on käytäväyhteys Hotelli Kajanuksesta. Väliaikakahvin hinta on 5 euroa.

Juhlaesitelmän Kalevalan kuvat venäläisessä kuvataiteessa pitää  intendentti Anita Dunkers Karjalan tasavallan Taidemuseosta. Kulttuuriohjelman tarjoavat Kataja-ryhmä Vuokkiniemestä ja Valentina Saburova sekä Raija Zaprudskaja.

Lauantain vigilia klo 17 ja sunnuntain liturgia klo 10 Kajaanin ortodoksinen kirkko, Kirkkokatu 17.

Sunnuntain messu klo 10 Kajaanin kirkossa, Kirkkokatu 19.

Ruokailua ja kahvi-/teetarjoilua varten tarvitaan sitovat ennakkoilmoittautumiset. Ilmoitathan samalla erityisruokavaliosi. Ilmoittautumiset 31.3.2015 mennessä sähköisesti tämän lomakkeen kautta tai Karjalan Sivistysseuran toimistoon puh. (09) 171 414 (ti – to klo 10–15) tai sähköpostitse toimisto(ät)karjalansivistysseura.fi.

Tarkempaa tietoa Heimopäivistä päivitetään Karjalan Sivistysseuran nettisivuille.

Tervetuloa!

Ohjelma pdf-muodossa ->

Ilmoittautumiseen ->

Eeva-Kaisa Linna
Pekka Pamilo
kyykkämestari
Helena Lonkila
Heimojuhlatoimikunnan kajaanilainen jäsen

Majoitus heimopäivillä

Majoitusvaraukset Heimojuhlaan osallistuville on tehty Hotelli Scandic Kajanukseen. Huonevaraukset näistä kiintiöistä suoraan hotelliin puhelimitse tai sähköpostilla viimeistään 20.3.2015.

Hotelli Scandic Kajanus
Koskikatu 3